ZANIMLJIVOSTI

 

 

21.11.2015 Klix je objavio  članak o našim članicama. Sram ih bilo (onih na Klixu), nisu naveli izvor

25.07.2015 Ejub Durić mi je poslao link petnaestak slika sa jedrenja iznad kanadskih planinčina. Pomalo mu i zavidim.

26.12.2013 Neno mi je poslao link na 25 minutni video i kojem komandant ISS-a prije samog povratka na Zemlju, snima u jednom kadru šetnju kroz skoro cijeli ISS.

21.11.2013 Ovaj je RC puno više od igračke. Poslao Musa

20.11.2013 Svi znamo šta Super Cub može kada su u pitanju kratka polijetanja i slijetanja. Juče mi je Zlatko poslao ovaj link, ovo ni konstruktor nije predvidio

18.09.2013 Vazduhoplovna baza Željava. Svi znamo šta je to, mnogi su bili tamo po vojnim zadacima. Taj kompleks je najskuplji objekat ikada izgrađen u Jugoslaviji, 8,6 MILIJARDI DOLARA. Slijedeći po cijeni je splitska ratna luka Lora 5 MILIJARDI DOLARA. I tu su mnogi bili. Ali mislim da je malo ko od naše raje bio u trećem najskupljem objektu izgrađenom u Jugi, Titovom bunkeru kod Konjica. Njegova izgradnja je koštala 4,6 MILIJARDI DOLARA i trajala je od 1953 do 1978 godine. Ministarstvo odbrane BH je pojednostavilo proceduru za posjetu bunkeru. 16. septembra 2013. mi smo iskoristili tu pogodnost i posjetili bunker. Pogledajte šta smo vidjeli.

09.03.2012 Bespilotne letilice postoje decenijama. Ali one imaju pilote, koji daljinski imaju punu kontrolu. Međutim, dolazi vrijeme da više nema ni pilota, letilice sve same odlučuju. Pogledajte ovo. Poslao Kafa

07.02.2012 Fadil Kafa ima (vrlo rezonski) komentar na  slučaj kovita A330

31.01.2012 Zlatko poslao kompletan transkript razgovora (na francuskom i engleskom) u kokpitu Air France-ovog Airbusa 330 koji je ušao u kovit (stall) na 36000ft i u njemu  do vode, dok je jedan pilot vukao svoj joysick na sebe, a drugi svoj joysick gurao od sebe (veza je Zlatkov prilog od 13.09.2011. tri reda niže)

20.10.2011 Da li je iko pomislio na noćni aeromiting? Fantazija! 

16.09.2011 Let paraglajderom na 3000 metara

13.09.2011 A330 pao jer piloti nisu letili na Aeru

18.05.2011 Avion za raju?!

18.02.2011 Pilotaža na kub!!

06.06.2010 Shuttle landing 

14.05.2010 Slijetanje u ludnicu 

15.04.2010 Nevjerovatna akrobacija sa dva Blanika;     

09.04.2010 Očigledan primjer termike

22.01.2008 PANORAMSKI LET IZNAD LONDONA U AIRBUS A-320 CROATIA AIRLINES 22.01.2008

 

 


07. februar 2012. Fadil mi piše:

From: Fadil Karamehmedovic <fk@danchip.dtu.dk>
To: 'Dejan Stojnic' <dejan@stojnic.co.uk>
Date: Tue, 7 Feb 2012 09:36:51 +0100
 

Hej Stoja,

 

Procitao sam onaj razgovor dva kopilota (a ni kapetan nije puno bolji), pa ne mogu da se nacudim sta su radili, koliko dugo su bili u ”prevucenom” letu i na kraju skrhali onako dobar avion. Kako to da u sklopu tako skupe obuke, piloti nemaju obavezno sat-dva ”zone” na nekom avioncicu kao Zlin ili slicnom, pa da osjete merake prevucenog leta, ”parasutiranja” i svakako kovita. Ne na simulatoru, vec bas u avionu. Pa to ne kosta nista! Mi smo vjezbali kovit odmah poslije blagih zaokreta (prije ostrih i poluprevrtanja). To je visestruko korisno, da sad ne nabrajam… 

 

E sad, da ja ne ispadnem ”poslije bitke general” nemoj ovo shvatiti kao da sam ja neka pilotina, vec se stvarno cudim tom nedostatku u obuci.

 

Med venlig hilsen

Fadil Karamehmedovic


31. januar 2012.

Prije više od mjesec dana Zlatko mi je poslao link na kompletan transkript razgovora (na francuskom i engleskom) u kokpitu Air France-ovog Airbusa 330 na liniji 447 iz Rio de Žaneira za Pariz. Avion je ušao u kovit (stall) na 38000ft i u njemu ostao do vode. Dok je jedan pilot vukao svoj joystick na sebe, drugi je svoj joystick gurao od sebe. Ljudi nikada nisu radili kovit uživo, pa nisu ni skontali da su u njemu, i naravno, nisu ni mogli da se izvade. Stradalo je 212 putnika i 12 članova posade.

 

PDF fajl je ovde. Puno detalja o ovom udesu, uključujući i transkript voice recordera, možete naći na Wikipediji.


Dejan Stojnić:

 

LETIO SAM PARAGLAJDEROM NA 3000 METARA NADMORSKE VISINE
 

16. septembar 2011

 

Po mene su došli momci iz http://www.escape.com.tr/   i otišli smo na žičaru koja me je sa 726 metara nadmorske visine odnijela na 2365 metara....

 

 

 

Tu sam se utrpao na tandem paraglajder oko 20 metara raspona, 44 m2 površine, i onda smo jedrili na termici zajedno sa jednim orlom do 3000 metara.

 

 

 

Nakon 60 minuta leta, urađenih osnovnih akrobacija, i, poslije moje dozvole i ekstremnih, što sam snimio na videu, sletili smo na plažu.

Puni raport, sa 14 videa i kamarom slika je ovde

 


13.09.2011 

1. juna 2009 je u Atlantiku nestao Air France-ov Airbus 330 koji je letio iz Rio de Žaneira u Pariz. Tom prilikom je 228 ljudi izgubilo živote. Dugo se tragalo za kokpit i flight recorderima. Onda su se dugo analizirali podaci. I šta je rezultat?

PILOTI, KAPETAN I DVA KOPILOTA NISU ZNALI DA IZVADE AVION IZ STOLINGA NA TOJ VISINI!!!

Zašto? Zato što se tako nešto ne trenira na simulatorima u Flight Safety, A ONI NIKADA NISU LETILI NA AERIMA I UTVAMA! Da čovjek ne povjeruje!

Pošto sam polako pročitao ovaj članak, poslao sam email pilotu koji ima više od dva puta više sati letenja na teškim avionima, nego sva tri pilota na tom letu:

Ispada da su se skrsili jer nisu letili na Aeru, pa se nisu znali izvaditi iz stall-a na 35000. Je li tako?

na šta mi je on odgovorio:

Bas tako i prije pet dana je A340 ISTE FIRME OPET ULETIO U SRANJE I ZAMALO SE NIJE PONOVILA TRAGEDIJA 

STA CES DJECA ZNAJU  KOMPJUTERE  I PRITISKATI DUGMAD SVE DOK TO RADI LETIMO SIGURNO I TRACAMO O STEVKAMA 

Aaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!

Pročitajte članak


14.07.2009. 

JA MALO UMOČIO SAMO TOČKOVE

 

Jedan krasan video i podsjećanje na Mirčetovo umakanje točkova Aera-3 u plavi Jadran. Video je ovde. Ah da, tu je i stručni komentar Nene Hrisafovića


06.03.2009. 

PTICE U MOTORU

MORA SE VIDJETI

 

Poslije slijetanja Airbusa u Hudson River 15. januara, svi pričaju o pticama, kao da ih do sada nije bilo. Bilo je, ALI NIJE BILO OVAKVOG VIDEA koji pokazuje šta se dešava sa mlaznim motorom kada uleti koka. Video je ovde. Veličina je 1.4 MB.


03.03.2009. 

JEDRILIČARSTVO NA MLAZNI POGON


03.03.2009. 

AKROBACIJE U ŠLEPU

Da je Spasa živ, sada bi se pitali šta on leti, avion ili jedrilicu!


POGLED IZ KANCELARIJE

Ko god radi, ima radno mjesto, veće ili manje, bolje ili lošije, sa ili bez pogleda na vanjski svijet. Evo kako izgleda pogled sa radnog mjesta Zlatka Hafizovića


05.11.2008. 

NEMA DESNOG KRILA

Juče sam dobio zaniljmljiv video kako se avionu odvaljuje desno krilo i lotapi maestralno uspijeva da sleti, parkira i ugasi motor. Nastavak ovde ...


30.05.2008. 

IZVJEŠTAJ O UDESU

Od Zlatka sam dobio zvanični izvjestaj o čuvenom slijetanju Airbus-a 330-243 na Azore pošto je na 11000 metara ostao bez i jednog motora. U avionu je bilo 293 putnika i 13 članova posade. O tom fenomenalnom jedriličarskom slijetanju snimljen je i film. E sada, zašto to ovde? Zato što je malo nas vidjelo PUNI IZVJEŠTAJ O UDESU. Ovaj ima 103 stranice u PDF formatu. Naravno, na engleskom je. Bujrum!


05.03.2008. 

UMALO KATASTROFA

3. mart 2008 i Lufthanzin Airbus slijeće u Hamburg sa 137 putnika. Mene prođu žmarci svaki put kada pogledam. Da li je pilot kasno donio odluku za pull-up, pitam ja Miru Božića i Zlatka Hafizovića, najkompetentnije među nama da na to pitanje odgovore? Sekvenca je ovde


08.02.2008. 

PRAVI STOL

Mi smo to zvali slijetanje na taksenu marku. Ali kada pogledate OVO, sjetićete se Mladena Delića i onog čuvenog "Ljudi moji, je li to moguće"


31.01.2008. 

Puno toga smo već vidjeli o A380. Ali OVAKO NEŠTO NISMO !!! Neki majstor kompjuterske grafike napravio je 3D, ili bolje reči 6D model kokpita. Vozajte ga mišem po volji, gore-dole, lijevo-desno, a točkićem zumirajte. Poslao Zlatko

07.04.2008. 

Ovaj fotos sam ja licno napravio na Heathrow iz kokpita A310. Čudo je monumentalno, OGROMNO!


26.01.2008. 

Može li Piper PA-18 sletiti na kombi? NARAVNO DA MOŽE!


23.01.2008. 

PANORAMSKI LET IZNAD LONDONA U AIRBUS A-320 CROATIA AIRLINES 22.01.2008


02.12.2007. 

ENDEAVOUR 2007

-FENOMENALNO-

Danas mi je Neno poslao slide show sa posljednjeg leta Endeavour Space Shuttle-a prema ISS u avgustu ove godine. Dok sam gledao te FENOMENALNE SLIKE praćene meastralno izabranom muzikom, imao sam osjećaj da mi nedostaje zraka, skoro kao onih 5 puta kod dolaska srčanog udara. Toliko je impresivan osjećaj grandioznosti misije International Space Station i beskonačnosti prostora oko nje. Sjedite u fotelju, UKLJUČITE ZVUČNIKE, naslonite se i opustite se. Ah da, kada show počne, ako koristite Internet Explorer, pritisnite F11 za full screen. A sada KLIKNITE OVDE


27.11.2007. 

AIRBUS A380

Četrdesetak fotosa o najnovijem "čudu" avionske tehnike. Pogledajte ovde.


BOEING 787

Vrhunac tehnologije. Pogledajte ovde. Poslao Zlatko


08.05.2008. 

Vlado Abramović piše:

Imam i jednu dopunu za brakove sa Butmira.
Negdje 1953 ili 54 g, ja mislim da su se vjencali Ljlja Atanasović ili Atanasković, ova prezimena uzmi sa rezervom, padobranka i Joco Gusar, ne znam mu ime.

SPACE SHUTTLE

Da li znate koliki je Space Shuttle? Pogledajte ovo


KOINCIDENCIJE

Nevjerovatne stvari se desavaju Pogledajte ovo!


NEOBIČNI AERODROMI



JEDRILIČARSTVO NA MLAZNI POGON

E neka smo i to dočekali !!!

http://www.youtube.com/watch?v=R9bzQQl8Y_w&feature=related

 


AKROBACIJE U ŠLEPU

Da je Spasa živ, sada bi se pitali šta on leti, avion ili jedrilicu!

 

http://www.youtube.com/watch?v=0r2u9oWAiSU&e

 


SLIJETANJE NA TAKSENU MARKU (I POLIJETANJE SA POLA)

 

 

 

A Mladen Delić bi uzviknuo ...

 


GOOGLE FLIGHT SIMULATOR

Ovaj put je Google otišao divovski korak naprijed: u Google Earth je ugradio flight simulator! Evo kako izgleda prilaz sarajevskom aerodromu:

Za uputstva kliknite ovdje


AMA LJUDI MOJI, ZAR JE TO MOGUĆE!!??

Ovo je najbolje odpilotirano što sam ikada vidio u životu! Sjećam se kada sam na Lescu gledao Janeza Pintara kako prvo proba akrobacije na RC Zlinu, a onda sjedne u Zlina i to pokušava da ponovi. Ali ovo ....

 

 

 


Dizel avion


28.12.2007. 

SUDAR

Kupujte samo BMW!


BALONIJADA

Baloni? Ja se sjećam onih papirnih, koje smo lijepili u radionici u Logavinoj. Onda bi nas Aljo potrpao u Pragu pa na Butmir. Tu Juka podijeli svakome po komadić vate, pospe nešto, uglavi u žicu na otvoru balona i zapali. Ako smo bili sretni, balon je poletio. A često je ostajao samo pepeo. A danas? Pogledajte ovo!

 


 


OČIGLEDNA NASTAVA - ŠTA JE TERMIKA

 

9. april 2010, lijep proljetni dan, i Sena odlučila da opere zavjese. I sada se pitate kakve veze imaju zavjese sa termikom? Imaju, kako da nemaju. Imamo jedan set duplih zavjesa, da jutarnje sunce ne prolazi u spavaću sobu. I pogledajte, kako se fasada zagrijala, vazduh ide gore i puni zavjese, koje se otvaraju kao padobrani! A šta je to nego termika!

 

 


LJUDSKI SPOJ DVA BLANIKA U LETU

 

Ovo je stunt koji se do sada nije vidio. Sergije mi je 15. aprila poslao ovo:

 

Zanimljivosti!
Ne samo da padobranci šetaju po krilima aviona, nego su sada počeli i po krilima jedrlica... Predpostavljam da Blanika kao jedrilicu ne trebam predstavljati.
 
Slike i video su nastali prije nekoliko dana negdje u Austriji.
http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1265891/Hold-think-youre-going-Skydiver-grabs-gliders-tail-fin-fly-2-100-metres-100mph.html
 
Pozdrav,
Sergije

SLETIO U LUDNICU

 

Aida Pita mi je poslala ovo, očito je iz nekih vazduhoplovnih novina, vjerovatno srpskih

 

 


6. juna 2010 Zlatko mi je poslao ovaj video. Ja sam ga našao na Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=XxGeo0ec-F4

 

 

 

 

Uz video, Zlatko je dobio i interesantan komentar

 

Some serious speed on rentry there!

Shuttle Landing - a view from the cockpit

Dead-stick landing, like landing a ROCK! Awesome for Pilots and non-Pilots alike! This is some fantastic footage. Read description below before watching the video And remember - this is a glider! Here's something that very few would ever see without the computer: Notice that when the video starts the shuttle is in a nose-up attitude. The horizontal lines on each side of the display are pitch and bank reference lines. Also notice the steering dot which the pilot tries to keep centred. As the speed dissipates the nose continues to drop until it is well below the horizon as seen when the runway comes into view.

For my flying friends...no explanation needed.

For the non-flying friends, the following is information that should help understand what is going on and what to look for.

The video is an impressive cockpit view of the landing of a space shuttle at Edwards AFB, CA, on Runway 22 (southwest direction). The view is through the cockpit window with a HUD (Head Up Display; no need to glance down at his instruments) superimposed in front of the window. The HUD allows the astronaut to look out of the space shuttle yet have the relevant information to fly and land in the space shuttle -altitude, speed, on course or not, wings level, etc. The video opens with the space shuttle flying in an easterly direction in preparation to land. There is some light conversation among the crew about a cloud cover - an undercast. You will see the& undercast (clouds) at the bottom of the picture, with the atmosphere giving off a faint colour differentiation, and then the darkening shades of blue to dark space. One crewmember is backing up the flying astronaut by reminding him of the next events - important because there is little to no room for error as the space shuttle is a giant glider with no chance to add power or go around.

Just short of 3 minutes into the video one crewmember gives the flying astronaut a point when he should start a right turn for the runway. At about 3:10 in the video the astronaut is told he has the “needle” centered referring to being on course. At about 3:46 the astronaut is told he is at the 90 - referencing the point in the pattern where he is to make a final 90° turn to line up with the runway.

Soon after the astronaut calls “Yeah, we have the runway”, look at the upper right corner of the video to see the runway come into view. (The runway is 16,500 feet of cement 3 miles long.) The height above the runway makes for a steep descent by commercial airline standards - it's a 19° glide slope. A typical airliner flies a 2.5°-3° glide slope. Notice how fast the shuttle passes through altitudes and the high approach speed, 200 knots.

At one point the flying astronaut makes the point that the wind is greater than anticipated and he knows that could make a difference in the remaining energy to reach the runway.It is a great video, right to the end.

- - - - - -

Na Youtube možete naću gomilu videa sa slijetanjem Shuttl-a (pojam za search "shuttle landing"). Ja izdvajam ovaj

 

http://www.youtube.com/watch?v=7rfmb3uuLE8&feature=related

jer tu je savrsen prikaz samog prilaza i slijetanja, sa punim “ugođajem“ prilaznog ugla


PILOTAŽA HELIKOPTEROM I TO NA KUB!

 

17. februara 2011 na BBC1 je puštena šesta iz serije od 8 emisija "Human Planet". Između ostalog, pokazuju kako rade moderni kauboji u Australiji. Wow! Volio bi da znam šta Mirče kaže na ovo

 

http://www.youtube.com/watch?v=50MbPACZF-4


AVION ZA RAJU!

18. maja 2011 Miro Božić mi piše:

I francuzi imaju svoju raju. Kad god se parkiram na Paris Charles de Gaulle airport prodjem pored ovog Airbusa 340 pa nisam mogao da odolim da ga ne uslikam zbog registracije.